Zöldebb Bolygó

Zöldebb Bolygó

Otthonkeresés

2022. április 24. - Fábián Kalla Lili
Hosszú ideje nem jelentkeztem, ennek okait a korábbi bejegyzésben olvashatjátok IDE kattintva. Azóta túl a covidon, gyermekkori barátok, közeli ismerősök elvesztésén és azon gondolkodom, hogy hol is kéne újra kezdeni. Mert ez az egész otthonkeresés, költözés egy nagy újrakezdés, tanít az élet, hogy nem elég egyszer, sokszor újra kell kezdeni. 
Forrás: Pinterest
Hosszú éveket éltünk a fővárosban, majd az agglomerációban de úgy éreztük a férjemmel mindig is, hogy másra vágyunk. A természet, a jó levegő, az összetartó közösség, a háztáji ételek rettentően hiányoztak az életünkből. A hulladékcsökkentés egy nagy városban nagyon nehéz, főként ha albérletben él az ember. Természetesen mindent megtettünk, hogy minél kevesebb hulladékot termeljünk de ezt a covid időszaka nem segítette. Óriási kazlakban állt nálunk a szemét és minden héten éreztük, amikor a jött a kukásautó, hogy hosszú távon nem lesz ez így jó, egyre messzebb kerültünk a zöldítő céljainktól. Rengeteget dolgoztunk de mindig hiányérzetünk volt, hogy valami nem kerek az életünkben. Sokáig kerestük, hogy vajon mi lehet az ok. 
Az első kép: amikor még csak halovány álom volt az, ami ma már valóság. 
15 éve szavaltam egy a verset és ezek a sorok gyakran adtak erőt. Hittel mondtam, a nehézségek idején is velem volt, édesapám sírjánál is elmondtam, életem legmeghatározóbb verse lett.

A Kárpátok alatt,
ahol apáim éltek,
rendelj ki nékem is
egy csöndes menedéket.


Csak akkora legyen, hogy
elférjek én s a béke.
Nézzen az ablakom
patakra, fára, rétre.


Kenyér mellé naponta
jusson egy szál virág
s láthassam, amint Téged
dicsér egy új világ…


Uram, ki fönt az égben
lakozol fényességben,
hallgasd meg kegyesen,
hallgasd meg könyörgésem. 

Wass Albert: A bujdosó imája

Aztán kihúnyt a fény és nem hittem tovább. Esélyét sem láttam annak, hogy ez valaha megadathat nekem. Ezt nagyon nehéz beismerni de valóban így volt. Sok-sok költözésen túl azt gondoltam nekem sose adatik meg az, hogy véglegesnek tűnő helyre költözzek. Vándor voltam, a világban. Majd bujdosó. Bújdostam az igazi vágyaim elől. Aztán jött egy pillanat, amikor azt éreztem elég! Vagy most lépünk vagy soha! Elég a halogatásból, félelmekből, negatív hozzáállásból ideje cselekedni. Megértettem, hogy addig kell élnem, amíg élek, utána már késő bánat. Önvizsgálatot kell tartanom, hogy mi az, ami igazán számít és mire vágyom teljes szívből. Aztán rájöttem, hogy mindarra, ami a versben van, arra igazán vágyom. Ahhoz, hogy megvalósuljon, tennem kell érte.
Álom
Forrás: Pinterest
Elindult az otthonkeresés. A végleges a 30. ingatlan volt, amit megnéztünk. Egy éjjel "véletlen" bukkantam rá a kép nélküli hirdetésre. Adtunk egy esélyt és mikor megláttuk, hogy hol van, hogy néz ki és mennyi lehetőséget rejt gyorsan belevágtunk. 
A covid közepén házat vásárolni igazi kihívás, lehet írok majd arról is egy összegzést, hogy mit tapasztaltunk. Annyi elárulok, hogy nem volt rá túl sok esély, hogy ez 2022 előtt megtörténjen. Valamiért mégis sikerült. Jól álltak a csillagok és ránk mosolygott a Teremtő. 
Sokan segítettek ezen az úton minket, jó szóval, bátorítással, jó tanáccsal. Nem lehetünk elég hálásak. 
Valóság
Közel 4 hónappal később, az első délután körbenéztem és nem hittem el, amit látok. Talán még most sem hiszem el teljesen. A gyermekkori álom megvalósult. De erről a következő bejegyzésben mesélek. 

Hulladékcsökkentő online konzultáció, mentorprogram: zoldebbbolygo@gmail.com

 

Facebook csoport & Facebook oldal

A bejegyzés trackback címe:

https://kallalili.blog.hu/api/trackback/id/tr5017809823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása