vidd magaddal

Tavaszi (vad)hajtás

2017. április 25. 11:00 - Kalla Lilla Eszter

Itt a tavasz! A múlt heti kis hóesést leszámítva. És persze azt, hogy nincs időnk észrevenni, mert akkora a hajtás körülöttünk és bennünk. Mert itt az év vége és nem engedhetjük meg magunknak, hogy kikapcsoljunk, hajtani kell, szakadatlanul... Nem vagyok egyedül, ha azt mondom, hogy úgy szeretném élvezni a tavaszi napsütést, és nem mérgelődve észre venni, hogy ömlik rólam a víz, mert egyik nap 20 fok van, a másik nap -1. Szeretném élvezni a tavasz illatát és hangjait. De ebben megakadályoz néhány dolog. Ismerős, amikor hetekig azt sem tudod hol vagy és egyszer csak új hónapot írunk? Mit tehetünk, hogy a tavaszi hajtás, rohanás ideje alatt se veszítsük el a belső kapcsolatot magunkkal? Hogy másokra is maradjon időnk, ne csak a monitort bámuljuk hetekig egyfolytában... De hogyan? Néhány tipp, ami az ördögi kört megszüntetni nem is, de mérsékelni tudja. 01607d0111c575052a641211da7a58fe.jpg

Gyümölcs, gyümölcs, gyümölcs!

Aki olvas vagy ismer személyesen, az vagy kávéval a kezemben szaladgálva ismer, vagy hogy épp arról beszélek, milyen fajta kávét fogok inni, ráadásul egy baristával együtt élve a szakmai dolgokat is igyekszem megtanulni, ha már minőségi kávéról és annak fogyasztásáról van szó. Tavasszal a szeszélyes időjárás is közrejátszik abban, sokszor úgy érezzük, hogy de jó lenne aludni egyet, mindegy, hogy a nap melyik szakaszában tartunk éppen. Erre még rászokott jönni megannyi teendő, ami a tavasszal együtt érkezik. Örülnénk, ha a tavaszi nagytakarítás lenne a legjelentősebb problémánk és a locsolóknak festett piros tojás. De sajnos a beadandó és zh-k időszaka ez, már csak egy lépéssel vagyunk a vizsgaidőszak vagy érettségi előtt. Addig hajtunk, hogy állandó kávé ivásra késztetjük magunkat, mert attól majd jobb lesz. Hát nem, nem lesz jobb. A kávé rövid időre megemeli a vérnyomásunkat, de túl sokat nem segít. Ezért javaslom, hogy minél több gyümölcsöt együnk reggelente kávé helyett. Ne az legyen az első gondolatunk, hogy kávéééééééé. Senkit nem akarok lebeszélni a kávé fogyasztásról, de ez egy különösen nehéz időszak a szervezetünknek, amikor szó szerint le vagyunk merülve, ezért vitaminokra van szükség, ezeket az idény gyümölcsökben meg is találhatjuk, úgyhogy hajrá, gyümölcs evésre fel!

c814d9aaac19d46c78943902efef4926.jpg

NAPSÜTÉS

D vitamint csak akkor tudunk pótolni, ha legalább egy röpke időre találkozunk a napsugarakkal. Ehhez javaslom, hogy feküdjünk ki egy pokrócra a hozzánk közel eső parkba vagy füves területre és ott tanuljunk. Néha elmerenghetünk, hogy milyen szép az idő, tavasz. Összekötjük a kellemest a hasznossal. Tudom, tudom. De tanulni sokkal kényelmesebb bent a szobában, könyvtárban, ahol... Elhiszem, és megértem. De hidd el, hogyha kimozdulunk, érnek minket különböző ingerek, amik nem csak a tananyag fejünkbe töltéséről szólnak, akkor sokkal eredményesebben tanulhatunk. 

560aab2d286733268dce4579455b6d1a.jpg

ALVÁS

Nos, ez egy nehéz téma. Végig gondoltam, hogy jó ötlet-e, ha ezt leírom. Amikor valaki szakdolgozik, vizsgaidőszakra készül, vagy csak egy nehéz pörgős élethelyzetben van, amikor összejönnek a dolgok, és a hivatalos ügyek intézése nem várat magára, akkor nem gyakori a napi 8 óra alvás. Ebben az esetben mit szoktunk csinálni? Sokáig ébren vagyunk, naponta x kávét elfogyasztunk, alszunk pár órát. Ez megy is néhány napig. Aztán csodálkozunk, hogy a teljesítményünk csökken... rohamosan. Hiába a kávé, sokáig vagyunk fel, korán kelünk, vagyis az időt oda szánjuk, még sincs eredmény. Miért? Mert a tartalékainkat éljük fel. Ilyenkor nagyon nehéz azt mondani magunknak - mondjuk egy fontos tanulási periódus közepén- , hogy akkor nyomás aludni. Ha alszunk és hagyunk időt az agyunknak dolgozni, akkor van ideje elraktározni a tanultakat. Csodálatosan működik a testünk. Éjjel, míg mi pihenünk, az agyunk dolgozik. Reggel pedig kipihenten folytathatjuk a tanulást, ügyintézést, bármit. Hallgass a szervezetedre, mert az kitartóan fog jelezni, hogy éppen hol tart a kimerültségben. Ha úgy érzed semmire nem tudsz megoldást, akkor nem csak az alvást választhatod. Állj fel a gép elől és találkozz a barátaiddal, pihenj, olvass valamit amit szórakoztatónak találsz vagy hallgasd meg a kedvenc playlisted.
3981ddf4233d697e25c0233071f09937.jpg

 Ki a házból!

Amikor sűrűsödnek a fejünk felett a problémák, egyre több dolog csúszik össze, mert hiába az előre tervezés, naptárak tömkelege, emberek vagyunk és hatással vagyunk egymásra. Ha párban dolgozunk pl. egy projekten hiába van az enyém kész, ha a másik elúszott a dolgaival, így nem tudjuk a projektet befejezni időre. Mi ilyenkor a teendő? Minél több a probléma, annál jobban hergeljünk magunkat és stresszelünk azon, hogy nem leszünk kész. Ilyenkor javasolt kiszellőztetni a fejünket. Milyen csodálatos a magyar nyelv! Mert ugye a kiszellőztetésben az is benne, hogy menjünk ki és a gondoktól mentesen, felfrissülve folytassuk a megoldás keresést.67b8d6be92b74d1d45b5507859229eed.jpg

 TEA, VÍZ

Nagyon fontos a folyadékbevitel, hogy hidratáljuk a szervezetünket. Mennyi vizet iszol naponta? Ami nem tea, nem cukrozott, nem ízesített víz? Nekem sem megy mindennap tökéletesen, de törekszem rá. Reggelente a kávé helyett a zabkása, gyümölcsök mellé ír krém teát iszom egy pici tejjel, ami megadja azt a lórúgást, amit a kávénál már nem érzek, igyekszem hetente többször zöld teát, borsmenta teát inni, mert nagyon jó élénkítő hatásuk van és valóban felfrissülök tőlük. De emellett nagyon fontos a napi szénsavmentes ásványvíz bevitel. Ha nagyon ragaszkodunk a gyümölcsös ásványvízhez, akkor tegyünk általunk kedvelt gyümölcsöket egy palackba, töltsük meg vízzel és hagyjuk a hűtőben pár órára. Igazi hűs frissítő válik belőle! 

fbdf133591b091bb679b78e7e1de8441.jpg

SPORT, PROGRAMOK

Akár hiszed, akár nem, mióta abbahagytam a kézilabdát, futást, nehezemre esik megmozdulni és kimenni a szabadba. Ideje kimozdulni, feneket megemelni és elindulni a szabadba túrázni, barátokkal koncertre, színházba, kiállításra menni, futni, sétálni, szabadban edzeni. Adj magadnak egy órát és a szervezeted meghálálja. Ha valami megtetszett a felsoroltak közül írd meg mit tapasztaltál :) 

 

Ha! tetszett megköszönöm ha kedveled- ebből is látom, hogy hányan olvastok, és van-e értelme az egésznek.

Kommentet is lehet hagyni, örülök ha valakiben nyomot hagytam. 

Ha! van kérdés bátran tedd fel, szívesen válaszolok.

komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kallalili.blog.hu/api/trackback/id/tr2412449351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.